måndag 9 juni 2014

Besök vid klubbvattnet

Ånyo en ledig eftermiddag med fint väder. Den här gången förärade jag mitt klubbvatten med ett besök. Som vanligt är jag inte så snabb när jag är ute. Jag spenderade säkert 3 timmar vid en sträcka på ca 30 meter. Vid ett tillfälle vet inte vem som blev mest skrämd? Jag, eller fisken som valt utrymmet mellan mina fötter till ståndplats. Jag hann heller inte se vilken sorts fisk det var. Nåja, även om jag skrämde ytterligare en fisk efter att ha suttit vid en sten ett par minuter så var jag inte direkt fastvuxen.
Jag gick den korta sträckan både upp- och nedströms. Jag skiftade både spön och flugor. Några fiskar visade sig. Men vattnet är ganska stort och oftast när jag kom inom kastavstånd så hade fisken lugnat ner sig.
En riktig öring fick jag i alla fall. Med tanke på storleken så gjorde den relativt lite motstånd (en öring är alltid en öring!) - jag antar att den här öringen inte varit i ån speciellt länge. Den tog på en Sakasa Kebari, bunden på en ganska tung krok och ljus i färgen. Jag hade ett tydligt hugg på en klinkhammer också. Jag fick aldrig kontakt med fisken, men den tog med sig min fluga ner på botten där jag satte den i någon fast struktur.

Wakatan (över)lever?

Jag har också varit i kontakt med Allan på All Fishing Buy, som sålde mig Wakata-spöt en gång för länge sedan. Det visade sig att jag kunde köpa en ny 4:e sektion till det fashionabla priset av endast $4,60, plus frakt förstås. Det lutar åt att jag beställer hem en ersättning för den trasiga sektionen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar