tisdag 1 april 2014

Nya leksaker

Nu har de beställda nya leksakerna äntligen kommit. Det är kanske inte så stort som det låter, men jag hittade ett nytt krok-märke med hullingfria, och ögonlösa, krokar som jag ville se lite närmare på.
Jag har ju tidigare köpt Owner-krokar från Esoteric Tackle. Den här gången köpte jag istället Gamakatsu-krokar från Tenkara times istället.
En skillnad mellan Owner och Gamakatsus krokar är att de senare har en sked istället för ett öga medan Owners skaft bara slutar utan något alls. Om det gör någon skillnad? Det återstår att se.
En flock nya krokar.
Här ser man tydligt skeden istället för krokögat
Jag passade också på att skaffa mig ett smakprov på de linor som saluförs hos Tenkara Times. Jag får återkomma med mer info om dem också. Jag ser i alla fall fram emot att testa synligheten hos den lysgula Yamatoyo-linan. Jag har vid flera tillfällen märkt att vid vissa tillfällen är den oranga Sunline-linen inte alls speciellt synlig. Ett stort tack till Oleg som gav mig möjligheten att prova linorna.
Hela innehållet.
Oturligt nog kommer in inplanerad resa hindra mig från att testa linor och krokar till den kommande helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar