måndag 7 april 2014

En snabbis i regnet

Åter hemma efter en tur upp bland fjällen. Jag var där med jobbet och hade därför ingen fiskeutrustning med mig. Jag trodde ändå att det skulle vara högvatten och vårflod. När jag skulle checka in på hotellet snubblade jag över Johan från Åre Fishing. Han berättade att det visst gick att flugfiska i västerjämtland nu, och att vårfloden ännu inte kommit igång. Hade jag vetat det innan konferensen så hade jag struntat i alla andra utomhusaktiviteter, tagit med mina spön och engagerat Johan. Om det är nån annan som ska till Åre och inte gillar skidåkning - ja, nu känner ni till ett annat alternativ till sysselsättning.

Idag anlände också min nya spötopp. Till min stora glädje duggade det bara ytterst lätt under den sena eftermiddagen så jag kunde ge mig ut på en snabbtur och känna att spöt fungerade lika bra nu som innan spötoppsbrottet. Det gjorde det lyckligtvis. Och jag blir mer och mer förtjust i min nya lina. Jag ska till nästa tur byta tillbaka till Sunshine-linan bara för att känna efter om det verkligen skiljer så mycket som jag har fått för mig. Fortsättning följer framåt helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar