lördag 22 mars 2014

Tester

I min hand har jag ett oanvänt spö från Tenkara Times, mitt sprillans nya Try 390. Det är ett 7:3-spö, dvs nedersta 7 tiondelarna av spöt är lite styvare än de översta 3 tiondelarna.
Jag har läst mycket gott om spöt, bl a hos Teton Tenkara, och nu har jag det hemma hos mig, redo för hårda tester. Redan igår förberedde jag hur jag skulle testa spöt genom att mäta upp och göra iordning de linuppsättningar jag vill prova. Jag har också valt ut de flugor som jag ska provkasta med, allt från lätta torra flugor till rejält förtyngda, och naturligtvis ett annat spö att jämföra med. Om nu bara vinden mojnar så ska jag gå ut på gräsmattan och prova linor.
Dagens linor
Förhoppningvis får jag avsluta dagen med några timmar ute vid vattnet. Vi hade ett rejält snöoväder för bara några dagar sedan, och det allra mesta har smält bort av de varma vindarna som blåst. Förhoppningsvis är både temperatur, vind och vattenläge på min sida.

Morgondagen

Till min stora glädje har jag också fått både klistermärken och tygmärken från Sportfiske för morgondagen.
Året har börjat bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar