lördag 30 juni 2012

Sommar

Sommar, sol, regn, och mycket jobb. Så kan man sammanfatta den senaste tidens fiske för mig. Med lite tur kan jag komma ut i morgon på dagen. Kvällen är (som vanligt) uppbokad så nu gäller det att vädret är OK, jag har just bestämt mig för att allt som inte är spöregn är OK.
Just idag skulle jag ha kunnat åka iväg, men eftersom jag är utan bil blir det inget av med det. Istället funderar jag på att knyta några nya flugor på ögonlösa krokar. Och så ska jag drömma om imorgon. Den stora trösten är att jämtlands-resan närmar sig och med den utlovat fiske i några vatten som ska innehålla rikligt med Öring och Harr.

Sedan sist har ett nytt paket anlänt från leverantören i England, det innehöll bl a en annan sorts fluorocarbon hi-vis-lina som jag är sugen på att prova. Jag fick också med några Fuji EZ keepers för att hålla linan på plats när man förflyttar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar