onsdag 2 maj 2012

Lilla julafton

Idag kom paketet från Esoteric Tackle. Äntligen. Det jag har längtat mest efter är Hi-vis linan, den lite magiska Tenkara-linan som upptäcktes av Chris på TenkaraBum, en av mina tidigaste favoritsidor. Tyvärr verkar det inte hända så mycket där längre men jag hoppas att han återkommer med full kraft snart. Hi-vis linan var det ja.  Den orange från Sunline, den som har slutat tillverkats. Jag hoppas att jag får tillfälle att prova den till helgen. Tyvärr har väderlekstjänsten lovat snö till helgen, men man kan alltid hoppas att de har fel.
Förutom den efterlängtade linan innehöll paketet några nya krokar att binda på, bl a några trendiga ögonlösa krokar där man får binda sitt eget krok-öga. Jag har tidigare länkat till Jason Klass' instruktioner, och jag gör det här igen ifall det är någon som är nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar