söndag 6 maj 2012

En gratis fluga

Vad får man om man blandar en ruggande dvärgpapegoja, en dam med en syaffär och en snäll handlare från England? Jo, en Zoidy-fluga.
Det började med att jag fick med några trendiga ögonlösa krokar när jag beställde lina från Esoteric Tackle. Dessa har blivit liggande ett tag, men så publicerade Jason en ny artikel om ögonlösa krokar där han rekommenderade silkestråd för ögat. Eftersom min stad är full av syaffärer sprang jag genast ut och i den tredje affären hade de silkestråd, och vänligt nog så fick jag tre rullar med lite olika trådar.
Sonen har också nyligen fått en dvärgpapegoja som är döpt till Zoidberg och dottern samlar upp fjädrar som den har tappat och några av dem har haft lagom storlek. De är lite för styva egentligen, men de var, liksom alla andra delar, gratis.
 Med kroken fastspänd i städet, förövrigt det enda verktyget jag använde, så band jag ihop en fluga av Tenkara-typ. Det ska bli spännande att få prova den och se om man kan få nån gratis fisk på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar