söndag 26 februari 2012

Årets andra tur

Vad skönt att vakna till solsken en februari-dag. Eftersom det var plusgrader så passade jag på att åka och titta  på en bäck jag inte besökt tidigare. Enligt fiskevattensdokumenten så finns det öring i bäcken. Jag tog med tenkaraspöt, en nyspunnen lina, en fru och en fikakorg och så åkte jag iväg.
En vacker bäckravin i vinterskrud.
Som tur var rann det vatten i bäcken och den såg helt underbar ut. Då vi hade avsatt ganska kort tid för fisket, och skogen var full av smältande snödrivor passade jag på att fiska medan frun fikade i solskenet. Jag hann med två pooler och provade både en klinkhammer och en sakasa kebari med röd stjärt utan att få någonting. Men jag var nöjd med linan och ska strax fläta ytterligare några meter. Och så fick jag fiska lite grann.
Vinterfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar